Brede marketing en communicatie-ervaring
- kleine en middelgrote ondernemingen tot grote multinationals
- in zowel B2C als B2B
- en een mix van sectoren: FMCG, energie, HR & consulting, payment, meubilair, transport & logistiek, IT, media & entertainment, bouw, industriële reiniging, telecom, tabak en beveiliging.
Van schaatsen tot vliegen naar reinigen
Ik kan niet alles vertellen. Toch niet hier. Sommige opdrachten dienen erg vertrouwelijk behandeld te worden, andere zijn wat makkelijker om over te vertellen. Wat wel als een paal boven water staat. Ik heb me altijd geamuseerd en bijgeleerd. In een mix aan sectoren: FMCG, energie, telecom, HR, payment, meubilair, transport & logistiek, IT, media & entertainment, industriële reiniging, tabak, veiligheid en bouw.
Yves Panneels
Hij gaf me kansen waarvan veel jonge twintigers droomden. Dankzij hem begon ik enthousiast als freelance communicatiemadame, direct na mijn afstuderen. Hij liet me als jong ding de Olympische Winterspelen Kunstijsschaatsen in Turijn van 2006 becommentariëren. Live. Op tv. Vanuit de HDTV-studios van Alfacam-Euro-1080 zaliger. Een rollercoaster, zotte ervaring. Die ik nooit zou hebben gekregen ware het niet dat Yves me hiervoor in contact bracht met de productie. Hij wist dat mijn passie kunstijsschaatsen was. En de som was snel gemaakt. ’s Avonds laat begaf ik me vaak naar de studio. Na me thuis te hebben voorbereid op de achtergrond van de Chinese, Italiaanse, Amerikaanse, Japanse, Duitse, … kunstijsschaatsers. In een klein ‘kotje’, goed geïsoleerd, wachtend op het start signaal.
Virgin Express
Stage en werken bij de communicatieafdeling van Virgin Express. Hoe boeiend was dat. En leuk. Al die piloten en cabin crew, en de verantwoordelijkheid om wat ik geleerd had op school nu ook echt te doen. Persreisjes organiseren en het resultaat paginagroot terugvinden. Sterke mentors zorgen voor mooie resultaten en herinneringen.
Dank je wel, Yves.
Securex
Ik werkte al vaak met hen, maar de laatste was de leukste opdracht. Zondermeer. Als PR Manager kon ik de bestaande werking analyseren, de opportuniteiten op tafel leggen, een strategie en plan opmaken én toepassen. En dat 2 jaar na elkaar. Waardoor ik het eerste jaar kon starten met de nulmeting en nadien kon verder bouwen. Dat geeft voldoening, want je kan sleutelen tot het echt goed zit.
Het aantal vermeldingen meer dan verdubbelde, het aantal touchpoints groeide, meer dan 77% stijging in de spontane aanvragen van media, een hogere brand awareness, hogere Advertising Value Equivalency (AVE), … Heerlijk leuk om doen. En dan groeit het vertrouwen wederzijds.
Tennant
Leider op het gebied van revolutionaire reinigingsapparatuur en –technologieën. Een andere context, andere rol, andere mensen, andere producten en diensten, andere sfeer en andere eigenheden. Mijn team en ik waren verantwoordelijk voor alle EMEA-MarCom activiteiten. De Fransen, Duitsers, Portugezen, Spanjaarden, Scandinaviërs, Nederlanders, … heerlijk om samen te werken en de lokale markten te ontdekken, marcom plannen per land op te stellen, best practices aan te wenden en alles ook te implementeren en bij te sturen. En zeker ook een stevige om aan onze Amerikaanse collega’s die marktleider zijn te rapporteren als markt challenger in Europa.
Een van de deliverables was de sales kick-off van het jaar, met alle EMEA-verkoopteams inclusief de distributeurs, countrymanagers, … Terugblik, fun, en vooral ook alle nieuwigheden en opleidingen. In Portugal.
Samen met de Product Marketing collega’s, het management team, mijn team en vooral een top evenementenbureau: Midnightcoffee, werd het een succesvolle editie. Een mengeling aan ervaringen en indrukken.
Ik deel nog graag een selectie van de opdrachten op mijn Linked-In profiel.
Wat kan ik voor je betekenen?
customer experience, loyalty, marketing & communication, corporate communication, rebranding, PR, digital, content & storytelling, project management, event management, campaign management, product management, go-to-market, training & coaching…En nog zoveel meer. Ik vertel je er graag over.